TomPackalen

Avoin kirje Olli Immoselle

On ikävä joutua tilanteeseen, että päädyn kirjoittamaan oman puolueeni kansanedustajalle avoimen kirjeen. Olen Britanniassa lomalla, enkä todellakaan olisi halunnut lukea tällaisia kesäterveisiä Suomesta.

En tiedä, mitä olet ajatellut, kun viestisi kirjoitit, mutta lopputulos on kammottava. Tunnen sinut vuosien ajalta ja haluan uskoa, että tähän on jokin selitys ja että kyseessä on edes osittainen väärinkäsitys ja yhteensattumien summa.

Meille viestisi aukeaa ääriajatteluna, eikä tarvitse olla vainoharhainen, jos mielessä käyvät neljän vuoden takaiset tapahtumat Norjassa. Kirjoittamasi manifesti kuulostaa korvaani aika sotaisalta ja paatoksessaan erään nimeltä mainitsemattoman norjalaisen terroristin retoriikalta.

Pelottavinta asiassa on se, että julkaisit viestisi samoihin aikoihin kun Norjassa muistellaan hullun terroristin murhaamia kymmeniä viattomia nuoria. Onhan tämä sattumaa? Jos näin ei ole, olen syvästi järkyttynyt ja tuomitsen kirjoituksesi koko sydämestäni.
   Toivon, että kokonaisuuteen liittyy lieventäviä seikkoja. Sinun on joka tapauksessa otettava vastuu asian selvittämisestä ja pikaisesti. Oli niin tai näin, olet toiminnallasi vahingoittanut perussuomalaisten ja Suomen mainetta.

Tom

Piditkö tästä kirjoituksesta? Näytä se!

20Suosittele

20 käyttäjää suosittelee tätä kirjoitusta. - Näytä suosittelijat

NäytäPiilota kommentit (141 kommenttia)

Käyttäjän IlpoSuominen kuva
Ilpo Suominen

Olet ennenkin kunnostautunut oman pesän likaajana, mutta siitä huolimatta ihmettelen tätä ulostuloa. Kun nyt siellä Brittilässä majailet, voisit pyytää paikallisia tuttaviasi kertomaan, mitä he Immosen englanninkielisestä tekstistä ajattelevat.

Immonen kirjoitti siis englanniksi ja varsinkin pohjois-amerikkalaisen retorisen perinteen mukaan tarkasteltuna, en näe hänen missään tapauksessa syyllistyneen verihurmeiseen kansankiihotukseen. Tämä häly näyttäytyy mielestäni erityisen räikeänä ja tyypillisenä esimerkkinä tarkoituksellisesta pahantahtoisesta väärintulkinnasta, jonka perinteinen media ja some ovat lietsoneet.

Minä tulkitsen Immosen kehottavan taisteluun suomalaista yhteiskuntaa tuhoavaa vihamielistä ideologiaa vastaan (against multiculturalism). Kuten Halla-aho pyrki korostamaan, sana fight ei viittaa ihmisten tappamiseen vaan aatteen vastustamiseen. Vaan minkä teet, kun piru tulkitsee Raamattua, ei tekstin alkuperäisellä merkityksellä ole enää merkitystä vaan tekstiin luetaan sisään, mitä lukija tahtoo siitä lukea.

Käyttäjän ilarikiema kuva
Ilari Kiema

Why did he write in English?

Ei olisi mitään järkeä kehottaa englanninkielistä lukijakunta taisteluun suomalaista yhteiskuntaa "tuhoavaa ideologiaa" tms. vastaan. Ainoa syy on halu tuhota Soinin ulkoministeriys ja vahingoittaa Suomen suhteita ulkovaltoihin.

Käyttäjän IlpoSuominen kuva
Ilpo Suominen

"Ainoa syy on halu tuhota Soinin ulkoministeriys ja vahingoittaa Suomen suhteita ulkovaltoihin."

Näytin tekstin kolmelle britille, yhdelle irlantilaiselle ja kahdelle demokraatteja kannattavalle usalaiselle. Yksikään heistä ei löytänyt tekstistä mitään kauhistuttavaa. Pikemminkin he kaikki ihmettelivät Suomea, jossa tällaisesta asiasta nostetaan tämänkokoinen häly.

Itse selitin tämän johtuvan meidän mätäkuisella perinteellä:))

Sini Lappalainen Vastaus kommenttiin #3

1. Et vastannut Ilarin kommenttiin.
2. Tekstianalyysiin kuuluu myös vertaileva havainto, eli mitä muita tekstejä tulee mieleen analysoitavasta materiaalista.
3. Näytin kolmelle blaa blaa
... Nuivaan taktiikkaan kuuluu tunkea palstat täyteen höpinää ns argumentteina. Nuivat ovat tässä suhteessa (tässäkin suhteessa) demokratiavastaisia.

Juha Kuikka Vastaus kommenttiin #87

Toivottavasti tuota ei kukaan ilmoita asiattomaksi kommentiksi, niin säilyy kauneuspilkkuna Packalenin blogissa!

Käyttäjän Laali kuva
Raili Sergejeff Vastaus kommenttiin #87

"painu sinäkin sini lappalainen sinne ruotsin puolulle jatkamaan tätä mokutusta. sieltä saat mustaa makkaraa pinkkiin rööriisikin, niin että repiää"

Tämä on juuri sitä tyypillistä painu sinne ja painu tänne, kun loppuu omat argumentit ja kirjoitustaito.

Raimo E. Laaksonen Vastaus kommenttiin #95

Hommafoorumilta tarttunutta tyylisuuntaa.

Käyttäjän opehuone kuva
Esa Mäkinen Vastaus kommenttiin #95

Äärioikeistolaisten kämypiirien viljelemillä maastapoistumiskehotuksilla on ihan tietyt juuret.

Jorkka Jaatinen

You must fight for your rights!

- ei todellakaan tarkoita väkivaltaa vaan poliittista toimintaa, oikeuksien puolesta, jotakin haitallista ideologiaa tai ismiä vastaan. Kuten kommunismi tai monikulturismi, ne toimivat hyvin vain teoriassa.Onnistuneita ihmiskokeita ei ole.

Sini Lappalainen Vastaus kommenttiin #7

Riippuu kontekstista. 'Terve' on tavallinen tervehdys, mutta jos se tehdään rituaalisesti se voi olla natsitervehdys.

Aimo Remes Vastaus kommenttiin #11

Sini, onko sekin natsitervehdys, jos se tehdäänkin käsi nyrkkiin puristettuna ?

Sini Lappalainen

Minä luulen että O.I. Käytti englantia koska breivikin tekstit elävät hänen mielessään englannin kielisinä ja sellaisina ovat hänelle jonkinlaisia fetissejä. Luulen että hän kirjoitti englanniksi kuulostaakseen idoliltaan.

Käyttäjän anttiolavisalonen kuva
Anttiolavi Salonen

Tähän tapaanhan Neville Chamberlainkin tulkitsi erään nimeltä mainitsemattoman Itävaltalaissyntyisen Saksalaisen poliitikonkin räväköitä mielipiteitä. Mutta kuinkas siinä kävi? Kyllä minä ainakin osaan tulkita muutenkin kuin tekstiä lukemalla, että mitä Immonen ja Halla-aho ovat miehiään. Joillakin se tuntuu kestävän hieman pidempään. Mutta kyllä sen sitten viimeistään siinä vaiheessa oppii ja ymmärtää, kun huomaa vaimon lähteneen sen miehen matkaan, jonka luona hän vain kävi "nukkumassa".

En minä nyt ilosta hyppele lukiessani, että suomalainen kansanedustaja tuntuu unohtaneen 4 vuoden takaisen 77 ihmisen kuolemaan johtaneen tuhotyön Norjassa. Mutta vielä vähemmän minä riemuitsen siitä, että reilun 8 miljoonan ihmisen systemaattinen tuhoaminen keskitysleireillä tuntuu olevan täysin mitätöntä näille kaikenmaailman "sananvapauden" edustajille, joiden teksteistä yritetään löytämällä löytää edistyksellistä nyanssia.

Sami Korkiakoski

Nyt täytyy sanoa, että nyt on lähdetty rehellisesti purkamaan asiaa. Olli Immonen häpäisi Suomen talvisodassa taistelleiden tataarien muistoa sanomalla, että monikulttuurisuus on ongelma. Ihmiset eivät hyväksy tälläistä retoriikkaa. Olli Immosen paikka on perussuomalaisten eduskuntaryhmän ulkopuolella tai Suomen kansa vetää johtopäätökset seuraavissa eduskuntavaaleissa.

Jorkka Jaatinen

Olisi todella hauskaa, jos Suomen kansa saisi kansanäänestyksellä ilmaista mielipiteensä maahanmuutosta ja monikulturismista.

Luulenpa, että jäisivät aika minimaalisiksi nuo mamutus ja mokutus.

Kansa elää todellisuudessa -päättäjät lilluvat idealismeissa.

Kalevi Wahrman

Eli siis kansa päättää materialistisen filosofian mukaisesti.

Aimo Remes

Helsinkiläinen "polliisi" ei tiedä Immosen puhelinnumeroa, niin joutuu kirjoittelemaan täällä, v a l i t e t t a v a s t 1 !

Seija Nylund Vastaus kommenttiin #62

Immonen ei ole vastannut ryhmyri Terhonkaan puheluihin, joten mitä hyötyä siitä soitosta olisi.

Aimo Remes

Ymmärtääkseni tataarit, juutalaiset ja monet muutkin taistelivat Suomen ja suomalaisen kulttuurinkin puolesta, koska näkivät sen oikeudekseen elää Suomessa.

Sini Lappalainen

Nyt ei sanat ja merkitykset aukea. Oikeutuksekseen?

Aimo Remes Vastaus kommenttiin #86

Sini, sinulle ei näytä aukeavankaan oliko käsi nyrkkiin puristettuna myös natsitervehdys?

Sini Lappalainen Vastaus kommenttiin #93

Toivon että ylläpito poistaa koko epämääräisen kommenttisi, jota et suostu avaamaan.
Epäkieli on muuten yksi fasismin merkki. Saksassa järjestettiin koko ajan teatraalisia puhetilanteita jotta kieli hämärtyisi ja tulisi enemmänkin show kehiin. Soinin vitsishow on sukua tälle. Siinä on eroa Ruotsi Sverigedemokraatteihin jotka sentään eivät ole valjastaneet epäkielellisiä elementtejä viralliseen propagandaansa.

Heikki Aukee

" Olli Immonen häpäisi Suomen talvisodassa taistelleiden tataarien muistoa sanomalla, että monikulttuurisuus on ongelma. Ihmiset eivät hyväksy tälläistä retoriikkaa. "

Minun mielenrauhaani uutisointi aiheesta on onnistunut järkyttämään ja synnyttänyt jopa vastenmielisyyden tunteita Immosen poliittista toimintaa kohtaan. Sen vuoksi kävin lukemassa Immosen ja Halla-ahon kommentin facebookista. Niiden vaikutus oli taaskin päinvastainen.

Uskoisin kohun palvelevan taas asioita kuin ennenkin. Kohu kasvattaa Immosen porukan kannatusta ja samalla myös punaviher-porukka saa kannattajansa riviin tukemaan omaa puoluettaan. Media napsii klikkaukset ja saa helpon myyvän aiheen aikaiseksi.

Yksi "hihamerkkikohu" lisää tätä valtakuntaa ei kaada suuntaan tai toiseen. Kohua lietsovat vain mustaavat Suomen mainetta tarpeettomasti. Pelkän median varassa eläviä ja niiden uutisointiin uskovia jälleen johdetaan harhaan keskustelussa.

Media ei kerro meille totuuksia vaan raportoi poliittista aktiviteettia. Tuolle poliitikot toimintansa kaikissa puoluessa perustavat. Mielikuvien luomiselle, valehtelulle ja sille, että mustan valkoiseksi väittäminen on tehty liian helpoksi median toimesta.

Sami Korkiakoski

Yksi kansa, yksi kieli ja yksi rotu-puhe ei pure kansainvälistyvässä maailmassa. Tämä on se hetki, jolloin Ollin on vedettävä johtopäätös omasta asemastaan puolueessaan ja lopetettava niskurointi. Samoin Halla-ahon.

Käyttäjän HannuSiipola kuva
Hannu Siipola

Kun nyt Tom olet siellä Englannissa katsele ympärillesi niin näet monikulttuurisuuden hedelmät. Tutustu myös entisiin virkaveljiisi, englantilaisiin poliiseihin, niin saat heiltä tarkempaa tietoa.

Olli Immonen on oikealla asialla. Lisää samanlaisia mielipiteitä toivoisin kuulevani muiltakin perussuomalaisilta.

Mutta Sami korkiakoski: Ei kansalaisuus, geenit, tai kieli tee vielä yhtenäistä joukkuetta.

Tämän näemme erittäin hyvin kun seuraamme tämän päivän suomalaista SOME keskustelua. Samassa maassa asuvat ihmiset ovat näin erimielisiä yhteisistä asioista. Tämä on suora osoitus heikosta kansanluonteesta, heikosta kansallis identiteetistä. Olemme riitaisaa orjakansaa, meitä on helppo hallita.

Tai jos positiivisemmin asiaan suhtautuu, niin sitten tämä johtuu vain tekemisen puutteesta eli joutilaisuudesta.

Jorkka Jaatinen

Englanti onkin oiva esimerkki.

Poliisi on perustamassa uutta raskaasti aseistettua 5000 miehen erikoisjoukkoa jihadistien katuiskuja vastaan.

Eikä tämä ole mitään ennakointia, vaan myöhäinen reaktio jo kaduilla tapahtuviin pommi-iskuihin ja mestauksiin.

Mutta tätähän jotkut haluavat myös Suomeen.

Sini Lappalainen

Minusta vain sinulla on heikko kansallinen identiteetti kun harrastat poliittisia ttuontiuskontoja.

Sini Lappalainen

Immonen pelaa meidän normaali-ihmisten pussiin siis meidän jotka emme halua kiihoottaa suomalaisia tai keitään muunkaanmaalaisia monikulttuuripelottelulla. Nyt hän toivottaa Kimmo Grönlundia lähtemään Ruotsiin.Tuollaiset toivotukset ovat yksi hommatetoriikan peruskiviä joita kaikki normaalisuomalaiset jatkuvasti saavat niskaansa jopa täällä usariasa.

Hommaforum on Golem joka on ryöstäytynyt miljoonaksi mitä v.tuksi ja aiheuttaa paljon hallaa.

Viljo Häggman

"Nyt hän toivottaa Kimmo Grönlundia lähtemään Ruotsiin.Tuollaiset toivotukset ovat yksi hommatetoriikan peruskiviä joita kaikki normaalisuomalaiset jatkuvasti saavat niskaansa jopa täällä usariasa."

Siinä taas ei ole mitään valittamista, että eräs ahkera kommentoija täällä Usarissa kehottaa aitoavioliittolaisia muuttamaan Itävaltaan tms. jos ahistaa.

Sini Lappalainen

Mistäs sen tiedät, en ole suositellut tervemenoja kehenkään suunnattuna. Nuivilla ne vaan ovat vakioarsenaalia.

Viljo Häggman Vastaus kommenttiin #106

Tiedän sen siitä, että et ole valittanut, kun muuttamista ehdotettiin.

Marko Parkkola

Eli perussuomalaisista saa potkia Soinin ja Terhon lisäksi Packaleninkin pois. Mitä teemme puolueella, joka on demareiden ja kokoomuksen yhdistelmä? Emme mitään. Munattomat, epäisänmaalliset henkilöt pihalle puolueesta!

Tässä muuten sitä ihanaa monikulttuuria, jota Packalenkin kannattaa.

Pekka Pylkkönen

Immosen ongelma on se että keskustelu ei ole järkevää argumentointia vaan kiihottavaa retoriikkaa.

Jenkkiretoriikkaan kuuluu se sota mitä milloinkin vastaan.

Tomin kirje otetaan varmaan positiivisesti vastaan liki kaikkialla. Olisi varmaan hyvä että voitaisiin yhdessä sopia säännöt joilla monikulttuurisuudesta ja maahanmuutosta keskustellaan. Kukaan ei halua keskusteluun rasismia mutta ei toisaalta sitäkään että kaikki mahdolliset avaukset sivuutetaan leimaamalla ne rasismiksi.

Marko Parkkola

Sinäkin siis vastustat sananvapautta?

Sini Lappalainen

Miten niin P.P. vastustaa sananvapautta!!??

Marko Parkkola Vastaus kommenttiin #23

Asettamalla tai vaatimalla ehtoja kuinka asioista saa puhua. Sitä kutsutaan sananvapauden rajoittamiseksi.

Käyttäjän StewartGriffin kuva
Stewart Griffin Vastaus kommenttiin #24

Hahhhah, tyypillistä hommafoorumilaisen logiikkaa.

Persu käskee jotakuta muuttamaan Ruotsiin = sananvapauden toteuttamista.
Muut kritisoivat persua = sananvapauden rajoittamista.

Sini Lappalainen Vastaus kommenttiin #45
Marko Parkkola Vastaus kommenttiin #45

Kommenttisi on törkeä kunnianloukkaus. En ole Hommaforum nimellä tunnetun pitsinnypläyskerhon ja radikaalin islamin levityskanavan jäsen. Lisäksi sanoudun jyrästi irti sen foorumin fasistisesta sananvapauden rajoittamisesta ja ylläpidosta.

Sini Lappalainen Vastaus kommenttiin #88
Marko Parkkola Vastaus kommenttiin #89

Vaikka sinulla Sini onkin sananvapautesi, niin voisit kirjoittaa joskus jotain järkevääkin ainaisen breivik-halla-aho-rasismifasismi-natsit-persut-öyhööyhö hörhöilyn sijaan. Onneksi selaimiin on saatavilla lisäosia joilla voin filtteröidä typeryytesi pois silmistäni.

Käyttäjän artoartovihavainen kuva
Arto Vihavainen Vastaus kommenttiin #91

"Onneksi selaimiin on saatavilla lisäosia joilla voin filtteröidä typeryytesi pois silmistäni."

Tämäkin on sananvapauden rajoittamista,

Viljo Häggman Vastaus kommenttiin #99

Ei tasan ole.

Sinulla on tietysti oikeus olla tuota mieltä, jopa julkisesti, mutta ainoastaan saat itsesi näyttämään tyhmältä.

Suomessa ei vielä ainakaan ole kuuntelu tai lukemispakkoa.

Heikki Aukee Vastaus kommenttiin #45

Ehdotuksesta muuttaa Ruotsiin voinee poimia humoristisen tai sen vakavamman kyljen mielihalujensa mukaan. Huumori uponnee kannattajiin ja ehdotuksen synnyttämä närkästys vain hersyttää kokemusta.

Sini Lappalainen Vastaus kommenttiin #107

Ja? Pitäisikö suomalaisten alistua siihen että yksi vallanhaluinen klikki kiusaa kaikkia muita ja että Heikki Aukee sitten viisastelee siitä ympäripyöreitä?

Viljo Häggman Vastaus kommenttiin #108

"Ja? Pitäisikö suomalaisten alistua siihen että yksi vallanhaluinen klikki kiusaa kaikkia muita "

Parhaamme mukaan yritämme päästä eroon sellaisesta. Lopeta sinäkin alistuminen, ja ala vastustaa pakkoruotsittamista.

Pekka Pylkkönen

Ei vaan nimenomaan haluan että asioista keskustellaan. Puhdas retoriikka ei vaan vie keskustelua mihinkään. Paitsi että ihmiset keskittyvät sitten vain keskustelemaan siitä retoriikasta.

Argumentti ja evidenssi on hyvä lähtökohta fiksuun keskusteluun.

Marko Parkkola Vastaus kommenttiin #26

Niitä on esitetty vuosikaudet. Vastauksena on saatu älämölöä.

Pekka Pylkkönen Vastaus kommenttiin #27

Ja se oli osa ajatukseni sisältöä. Myös vastapuolen pitää pystyä noudattamaan sitä keskustelun koodia eikä kuitata kaikkea latteuksilla.

Marko Parkkola Vastaus kommenttiin #29

No niin. Nyt ymmärrän. Tämä oli hyvä keskustelu, kiitos siitä.

Immonen on keskustellut asiasta monesti. Tiedän sen kun olin jonkin aikaa varapuheenjohtajana Suomen Sisussa. Keskustelunavaukset on vain aina kuitattu rasismina, jonka jälkeen omat (Soini ja Ruohonen-Lerner etunenässä) ovat puukottaneet selkään. Nyt joukkoon on liittynyt myös Packalen.

Mietipä kuinka helppoa tällaisessa tilanteessa on käydä mitään järkevää ajatustenvaihtoa.

Käyttäjän TaruElkama kuva
Taru Elkama Vastaus kommenttiin #34

Sun oma keskustelu on aina niin asiallista. Puhut nyrkillä tapettavista, mitä se tarkoittaa?

Marko Parkkola Vastaus kommenttiin #59

Sitä että en jaksa keskustella idioottien kanssa.

Juha Kuikka Vastaus kommenttiin #75

Se on hyvä, sillä itsekseen keskustelevat päätyvätkin yleensä hullujen huoneelle.

Tuomo Niemelä Vastaus kommenttiin #29

"Myös vastapuolen pitää pystyä noudattamaan sitä keskustelun koodia eikä kuitata kaikkea latteuksilla."

Jalo toive. Miten muuten meinasit parantaa maailmaa Pylkkönen :)

Jenni Malmi

Joku muukin on siis on ymmärtänyt asian pointin. :)

Jenni Malmi

Marko Parkkola, Miten tuon ilmaisisi, Samoilla linjoilla.

Käyttäjän markkuhuusko kuva
Markku Huusko

Selkeästi esiin tuotu näkemys, kiitos siitä kansanedustaja Tom Packalen.

Mitä mieltä olet europarlamentaarikko Jussi Halla-ahon Olli Immoselle osoittamasta tuesta?

Näinhän Halla-aho Facebookissa kirjoittaa:

"Miksi uutiskynnyksen yhä uudelleen ylittää se, että perussuomalaisista käsin vastustetaan monikulttuurisuutta? Olettiko joku Immosen kannattavan sitä?
Varmuuden vuoksi kerron toimittajille ja muillekin, että myös minä vastustan monikulttuurisuutta. Minäkin pidän monikultturismia rumana kuplana."

Marko Parkkola

Ja näin Packalenkin pelasi median pussiin. Kohtuu helpot duunit teillä :)

Aimo Remes

Kyllä tässä keskutelussa ollaan jo kahdesta läänistä kuten eräs SMP:n jäsen, joka vastasi Eino Poutiaselle olevansa Turun ja Porin läänistä, johon Eino,"eihän kukaan voi olla kahdesta läänistä"!

Tuomo Niemelä

Mikä tässä monikulttuurisuus-asiassa askarruttaaa Huusko? Termi itsessään vai herrojen mielestäsi väärät ja syntiset mielipiteet?

Sini Lappalainen

Rumasta kuplasta vaan terveisiä monikulttuurilähiöstä joka on hyvä paikka elää ja monen koti.

Käyttäjän KalervoNiementaus kuva
Kalervo Niementaus

S.N:"Terveisiä monikulttuurilähiöstä joka on hyvä paikka elää ja monen koti."

Oma poikani joka asunut siellä jo useamman vuoden on täysin toista mieltä.
Siskonikin lähti sieltä heti kun tilaisuus tuli.

Pitkälti samaa mieltä Markon kanssa..alkaa olla toimittajilla helpot ajat. Ei muuta kun kysellään aina vaan että "kuka seuraavaksi haluaisi irtisanoutua ja jos et, niin tokihan olet natsifasistirasisti".

Arvostukseni Packalenia kohtaan meni muutaman sata pykälää alaspäin.

Sini Lappalainen

Sinullehan jää Tossavainen ja parturoidut palstansa ja ennalta-arvattavat kannanottonsa ja muut kliseensä.

Käyttäjän RaimoKangas kuva
Raimo Kangas

mr tom kun on ajattelija niin oletko koskaan ajatellut kuka suomessa on päättänyt hyväksyä tämän massasiirtolaisuuden,voipi olla että tulee vaikeuksia,kun te siellä eduskunnassa matkustelette ottamassa oppia niin kannattaisiko mennä vaikka eteläruotsiin,sinne malmön sudulle katsomaan ja ottamaan oppia,voipi olla että reissu olisi kannttava.

Juha Kuikka

Käsittääkseni kuulut itsekin perussuomalaisten äärimaahanmuuttokriittiseen ja monikulttuurisuutta vastustavaan fraktioon. Onko tässä kritiikissäsi ensisijaisesti kyse siitä, että sinua harmittaa, kun Immonen paljasti klikkinne karvat?

Raimo E. Laaksonen

Hassua. Minusta kun kaikkien ei-persujen pitäisi kiittää Immosta aiheuttamastaan hässäkästä ja negatiivisesta nosteesta. Hänhän pelaa täysillä kohti omaa maalia.

Käyttäjän allsynergy kuva
Rami Ovaskainen

"Hänhän pelaa täysillä kohti omaa maalia."

Ei oikeastaan. Nostaa omaa kannatustaan veikkaisin.

Se että suurin osa ei tue ei tarkoita ettei saisi revittyä lisää kannatusta itselleen julkisuuden vedätysten kautta. Halla-Aho toki teki samaa aikaisemmin, joten ei pitäisi olla kenellekään suuri yllätys että hänen suosittelemansa ihminen tekee samaa. Ja mitä kävi Halla-Aholle? Noh, mies on yksi Suomen suosituimmista poliitikoista nyt.

Että silleen ja ei mulla muuta. Muiden auliilla typeryydellä ns. "nuivat" ovat valtaan nousseet ja epäilen suosion nytkin vain nousevan.

Raimo E. Laaksonen

Saattaa nostaa omaa kannatustaan, mikäli listoille vielä otetaan, mutta syö puolueensa uskottavuutta. Puoluepolitiikka on kuitenkin joukkuepeliä ja maalin pitäisi olla kaikilla samassa päässä kenttää.

Yksittäisillä sooloiluilla saa varmasti samanhenkisten tuen. Jos vaikka lähtisi ajamaan ilmaista viinaa kaikelle kansalle, tuki olisi mahtipontista.

Aimo Remes Vastaus kommenttiin #60

Niin pitäisi, mutta kun Soini siirtelee maalia jatkuvasti, niin kukaan ei tiedä missäpäässä kentää oma maali on.

Raimo E. Laaksonen Vastaus kommenttiin #69

Mikäli maali ei pysy sijoillaan, on puolueella vakava, sisäinen ongelma.

Sini Lappalainen Vastaus kommenttiin #81

Soini siirtelee maalia Putkoshyväkkään ohjeiden mukaan.

Aimo Remes Vastaus kommenttiin #83

Eiköhän siellä liene Jusulakin palkallisena siirtelijänä,sillä Presidentinvaalitkin oli ulkoitettu Jusulan hoidettaviksi, tosin urakkasummaa en tiedä..

Käyttäjän amgs kuva

Odotetaan vielä mitä Soini sanoo. Monikulttuurisuuttakin saa kriitisoida, mutta pointti on siinä kuinka se tehdään. Minusta Packalen ei sano olevansa Immosen kanssa eri mieltä asiasta mitä vastustetaan vaan tavasta miten se tehdään ja ajankohdasta.

Kun lähde kriitisoimaan pitää varautua siihen, että sanojensa kriitisoidaan.

Se, että Immonen kehottaa omia viestittelemään yliopiston tutkijalle on vakava asia, jos tutkija saa vaikkapa tappouhkauksia, ym. silloin kansanedustaja on mennyt liian pitkälle.

Aimo Remes

Ana Maria, rakentelit jälleen pitkän aasinsillan, joko kansantribuunisi tuomiolauselma tapaus Immosesta on julkaistavissa ?

Heikki Aukee

Olet väärässä tuossa. Ei Immosta voi laittaa millään tavalla vastuuseen jos joku keksi lähettää laittoman viestin tutkijalle. Jos noin olisi, mistään ei voisi puhua ei mitään kehottaa. Kehotus saapua mielenosoitukseen voi laukaista jonkun hullun päässä ajatuksen räjäyttää itsensä tuossa laumassa. Kenen syy?

Ja kyllä tutkijallakin pitäisi olla joku vastuu mitä mediassa laukoo. Onko heillä sellaista. No ei ole. Saa olla mitä mieltä hyvänsä eikä näytä tutkijan uskottavuus katoavan median silmissä mihinkään vaikka vuosi toisensa perään olisi väärässä. Ainoa seikka miten media noita tutkijoita luokittelee, on heidän ja heidän lausuntojensa taloudellinen arvo uutisten myynnin näkökulmasta.

Tuomo Niemelä

Mutta Aukee, juuri siksi. Ei tutkijoita voi syyllistää tapahtuneesta pahasta. Siksi tarvitaan jokin muu taho.

Käyttäjän Rajasusi kuva
Jouko Siivonen

Britannia onkin loistava esimerkki siitä kuinka hommat pitääkin hoitaa. Ensiksi leikataan reippaasti kaikkia yhteiskunnan sosiaalisia tukia ja sitten varaudutaan asevoimin katutaisteluihin jihadisteja vastaan. Toivottavasti tuo yhteiskuntasopimus kaatuu, jotta PS pääsee hallituksessa ajamaan oikeaa strategiaa monikulttuurisuutta vastaan, jonka ytimessä ovat julkiset sosiaaliset tulonsiirrot. Kyllä se siitä, tsemppiä vaan alkusyksyn eduskuntatyöhön ja erikoisjoukot valmiiksi.Kyllä meilläkin vielä ghettoja syntyy ajan kanssa.

Käyttäjän ilarikiema kuva
Ilari Kiema

Immonen dekonstruoi performatiivisesti persunormatiivisuutta.

Puheaktiteorian mukaan puheakti luo todellisuutta, jota sitä ennen ei ollut olemassa tai joka on haluttu kieltää. Puheaktia ei voi arvostella totuudellisuuden kriteerein vaan sillä perusteella, synnyttääkö se valitun yleisön keskuudessa toivotun käsityksen ja sosiaalisen faktan, Immosen tapauksessa englanninkielisen yleisön keskuudessa sen käsityksen että

We True Finns are like this, and not like what Mr. Soini says.

Jos kohdeyleisö uskoo tämän, Immonen on saavuttanut tavoitteensa.

petteri ritala

Anna Kontula sanoo seuraavaa, lainaus: ''Anna Kontula (vas) tuomitsee kirjoituksen mutta haluaa muistuttaa, että tällaisia päästöjä on helppo kauhistella, ja poliitikkojen on helppo kerätä pisteitä irtisanoutumalla niistä''.

Ja jopa Sanna Ukkola näin, lainaus: ''Vaikka Immosen perjantaiyön julistus oli julkaistu lähellä Breivikin terrori-iskun nelivuotismuistopäivää, on aika paksua rinnastaa hänet massamurhaajaan, joka tappoi kylmäverisesti 77 ihmistä''.

Aika asiallista kommentointia ihmisiltä, jotka eivät nyt varsinaisesti persujen lähipiiriin kuulu.

Minusta tuo Immosen julkaisu oli ala-arvoinen ja huomionhakuinen tarkoituksella, varmaan hän sillä itselleen jotain hakee. Jos ei ole kuin teelusikalla annettu ei voi kauhalla pyytää.

Tämä muiden puoleuiden ja kärkihenkilöiden kauhistelu on sitten jotain vastaavaa huomionhakua ja huvittavaa seurattavaa.

Sini Lappalainen

Ovatko Sanna Ukkola ja Matias Turkkila lähteneet eri teille?

petteri ritala

Mä en niin kauheesti seuraa noita perhesuhteita, kun mulla ei oo pakkomielteitä mistään puolueesta :)

Mutta olen ollut lukevani ennen Ukkolan kirjoittaneen melko kriittistä tekstiä persuista, no oli miten oli Anna Kontula ei varmaan oo persujen kanssa naimisissa, vai dissataanko kaikki ihmisen ajatukset kenen kanssa asuu? - Rasismiako vai vaan normaalia syrjintää.

Käyttäjän amgs kuva

Jostain olen lukenut, että Ylen toimittaja Sanna Ukkola seurustelee Perussuomalaisten pää-äänenkannattajan päätoimittajan Matias Turkkilan kanssa. Hän tavallaan kuuluu perussuomalaisten lähipiiriin.

Kokoomuslainen Ossi Mäntylahti taisi kirjoittaa joskus asiasta:

Käyttäjän eerojalkanen kuva
Mari Yritys

Oletko seurannut Ukkolan toimittajan työtä? Kyllä hänen tekstinsä enemmän persukriittisyyteen kallistuvat, kuin toiseen suuntaan.

Tuossa Ukkolan kirjoitus Immosesta. Ei siinä Immosen päätä silitellä millään lailla, mutta minustakin tuo massamurhaajaan vertaaminen on jo paksua. Yhtä lailla hän syyttää Immosta vähemmistöjen leimaamisesta.

Juha Kuikka

Ruotsalainen politiikan tutkija on siinä käsityksessä, että ruotsidemokraatit olisivat erottaneet Immosen puolueesta:

Käyttäjän Granu kuva
Arto Granlund

On toki totta, että että Immonen teki hallaa puoluelleen ja vaikeutti ja vaikeutaa Soinin työtä ulkoministerinä kuten Tuomoja, kokeneena entisenä ulkoministerinä totesi. Vaikka Immonen ei väkivaltaan ketään yllytä niin ei tarvita kuin yksi mieleltään häiriytynyt joka tulkitsee Immosen sanomisia yllytyksenä niin jälki voi olla rumaa. Tässä kohtaa astuu esiin kysymys, että voiko kansanedustaja, sananvapauden nimissä, ihan mitä tahansa julkaista, tietäen, että asemansa vuoksi hänen sanomiset leviävät julkisuuteen kulovalkean tavoin. Kysymys mielestäni Immosen kohdalla ei ole sananvapauden rajoittamisesta vaan sanomisen vastuusta.

Käyttäjän Olli-PauliSarvaranta kuva
Olli-Pauli Sarvaranta

Eivät Immosen julkiset sananvalinnat ole oleellisia, oleellista on se filosofia, joka tunkee rivien välistä ja jota levitetään pienemmissä piireissä paljon suoremmalla puheella. Nuiva manifesti ja Halla-ahon kirjoitukset ovat nekin vain pintaväreitä, syvemmällä on vielä paljon pimeämpää. Keskusta ja Kokoomus ovat itse valinneet seuransa. Liberaalisuus ja avarakatseisuus saa nyt väistyä ahdasmielisyyden tieltä! Suomen uusi profiili ei kerää kansainvälisia suosionosoituksia.

Seija Nylund

Sipilä voisi nyt ilmoittaa ulkoministeri Soinille että olisi aika tulla sieltä pottukuopasta esiin. Syystähän tunnutaan olevan yksimielisiä, Soini ei halua astua puolueensa immoslaisten varpaille.

Juha Kuikka

Paitsi, että Sipilä on osoittautunut reaktiossaan myös aika lammasmaiseksi.

Seija Nylund Vastaus kommenttiin #47

Lampaaksi on Soinikin osoittautunut, jänisti ensin valtiovarainministerin salkun ettei puolueen kannatus kärsisi. Nyt on pupu housuissa, pää pensaassa ja Sampo Terho vastuussa viestinnästä.

Käyttäjän kaunaherra kuva
Tuure Piittinen

Soini taitaa olla syventynyt Anne Frankin päiväkirjaan.

Sini Lappalainen

Halla-aho joka on mitä v.ttuakulttuurin arkitehti kirjoittaa että (vapaasti lainaten) ei pitäisi olla mikään yllätys että ps-puolue on monikulttuurisuuden ja SUOMALAISEN KULTTUURIN ALASAJON vastustaja. Päivän vitsi. Halla-aholaisten korsi suomalaisen kulttuurin kekoon on MV-lehdeksi (mitä v.ttua) ryöstäytynyt homma-agitaatiokerhoilu. Iljan heiniä, suomalaisia raaistetaan ja rahat menevät Espanjan venäläismafialle.

Arto Kivelä

"Tää on viimeinen taisto, rintamaamme yhtykää!" Luokkavihollista vastaan käydään toreilla joka vappu eikä minkäänlaista polemiikkia synny. Milloin sotaretoriikasta tuli vasemmiston omaisuutta? Nyt sitä joukolla kauhistellaan ja omatkin porukat lyö puukkoa kylkeen.

Persuja ei äänestetty maan johtoon sitä varten että entinen linja jatkuu. Hallitsematon maahanmuutto pitää estää. Huoltosuhde heikentyy kun uudet suomalaiset työllistyvät huonommin kuin vanhat suomalaiset. Tämä ei ole suomalaisten etu. Siis edes niiden uusien suomalaisten jotka viimeksi tulivat.

Nyt on ilmassa sellaista koulukiusaamistunnelmaa. Juostaan äänekkäimpien Immoskriitikoiden mukana räkyttämässä kun pitää myötäillä poliittisesti korrektia linjaa. Suurin osa kannanotoista kohdistuu Immosen henkilöön eikä argumentaatioon. Mitä pahaa on siinä että haluaa kansan olevan yhtenäinen ja vahva? Pitäisikö haluta että se olisi hajanainen ja heikko?

Käyttäjän Olli-PauliSarvaranta kuva
Olli-Pauli Sarvaranta

Perussuomalaisten maahanmuuttopolitiikka 2015 lienee osaltaan Immosen innoittaja, joten myöskään puolue tai sen puheenjohtaja eivät voi vetäytyä vastuusta.

"Lopuksi
Suomen on irrottauduttava siitä 25 vuotta jatkuneesta ajatuksesta, että maahanmuutto ja monikulttuurisuus sinänsä olisivat tarpeellisia tai tavoiteltavia asioita."

Aslak Järvensivu

Monikulttuurisen Suomen huipulla Aslak joikaa rauhassa...

Käyttäjän JyrkiParkkinen kuva
Jyrki Parkkinen

Tämä onkin ydinfakta: monikulttuurinen Suomi ainakin Susiluolasta (120 000 vuotta) lähtien.

Hannu Töyri

Olli Immonen on nuorenpuoleinen mies vielä ja ihanteet kuuluvat ja niin pitääkin kuulua nuoruuteen.
Kun taistelusta puhutaan, niin kannattaa muistaa, että vasemmisto on jauhanut kyllästymiseen saakka jo yli sadan vuoden ajan luokkataisteluoppeja islamistit jihadista pyhästä sodasta jota toteutetaan tänäkin päivänä 25 000 - 30 000 ihmisuhrin vuosivauhtia.
Olli Immosen kansallisromanttinen näkemys Suomen tulevaisuudesta ei ole kehoitus väkivaltaan.

Käyttäjän kalevikamarainen kuva
Kalevi Kämäräinen

Yhden sortin "kansallisromantiikkaa" Immosen näkemyksistä todella voikin havaita, jos ei takerru vain yhteen lausahdukseen.

Terveisin Kalevi Kämäräinen

Hannu Töyri

Muistatko puolueesi pj.:n Paavo Arhinmäen antman tuen poliisi murhaajille? "Missä on Holsti, missä on Palo, Steen, Steen Christensen."
Muistatko vasemmistolaisen bandin Steen 1? Hävettääkö?

Käyttäjän kalevikamarainen kuva
Kalevi Kämäräinen Vastaus kommenttiin #118

Muistan lukeneeni tuollaisista Arhinmäen huuteluista, mutta eipä minun niitä tarvitse hävetä, koska en ole Arhinmäki enkä Arhinmäen puolueen jäsen saati kannattaja.

Sinua puolestaan Immosen "kansallisromantiikka" kaiketi sitten hiukan nolottaakin, kun viännät keskustelunaihetta muualle.

Terveisin Kalevi Kämäräinen

Hannu Töyri Vastaus kommenttiin #122

Ei nolota vaan, vaan halusin ihan kertoa jos kaikki ei jaksa muistaa, että vasemmiston höpöttänyt luokkataistelusta toista sataa vuotta ja nykyinen Vasemmistoliiton puheenjohtaja esiintyi poliisimurhaajan ihailijana ollessaan kansanedustaja, muuta vuosi ennen puheenjohtajaksi tuloa ja jihad on arvossa arvaamattomassa.

Arvaa mistä laulusta:
,
.. vaan kun korpit haaskoiltaan
me kerran kaikki karkoitamme
niin päivä pääsee loistamaan
:,: Tää on viimeinen taisto...

Petri Cederlöf

Kiitos ryhdikkäästä kannanotosta Tom! Haluan samalla kuitenkin kiinnittää huomiota siihen, että tuo yksi mies on lähinnä oppipoika siinä äärioikeistolaisessa ajattelussa ja vihan puurtamisesta, jonka edustajia on useita puolueen sisällä. Esim. Halla-aho antoi Facebookissa hänelle selvän tukensa todeten että monikulttuurisuutta vastustetaan kyllä vahvasti, seuraajia ja kritiikittömiä kannattajia on monia ja he sylkevät vihaa ja rasismia keskustelupalstoilla joka päivä. Tulisi selvästi julkisesti näyttää, että ketkään heistä eivät ole toivottuja myöskään PS puolueessa.

Käyttäjän JuhaKinnunen kuva
Juha Kinnunen

Näitä nuoria ja vihaisia miehiä on ollut ennenkin. Schauman, Hohental ja Tandefelt, ja joku norjalainenkin. Onko tämä tie, jonka päässä odottaa em. kavereiden kaltaiset teot? Vai millaiseen taisteluun Olli kehottaa? Toivottavasti hän selittää.

Heikki Aukee

Kertooko media meille mitä nämä tyypit eivät kannata. Eipä tietenkään. Myyvempiä uutisia syntyy keksimällä "tosiasiat" itse.

Käyttäjän grohn kuva
Lauri Gröhn

Wiki:
Multiculturalism that promotes maintaining the distinctiveness of multiple cultures is often contrasted to other settlement policies such as social integration, cultural assimilation and racial segregation. Multiculturalism has been described as a "salad bowl" or "cultural mosaic" rather than a "melting pot".[4]

petteri ritala

Tän alustan nimeks muuten vois muutta Perusvuoro :) Maailmalla ei varmaan mitään muuta tapahdukkaan, niin tämä Perusvuoro voi sitten olla kanavana, sekä puolestapuhujille, että vastaansanojille.

Muista maailman vähäpätöisemmistä asioista voi sitten keskustella jossan muualla, kuten Suomen talous, leikkaukset, EU, Fennovoima ym. ym.

Käyttäjän PetriHirvimki kuva
Petri Hirvimäki

Tom kiitos tästä - kansan edustaja Hirvimäki antaa parhaansa mukaan persuille (ja kaikille) osviittaa jatkokoordinaatteihin -

Käyttäjän jukkakuhanen kuva
Jukka Kuhanen

Tämä vaan todistaa sen, että Immonen, laatikollinen punaviiniä ja tietokonenäppäimistö ovat huono yhdistelmä. Kukaan selväjärkinen ja -päin tuskin kirjoittaisi moista soopaa keskellä yötä.

Juha Kuikka

Ehdotinkin eräässä toisessa blogissa Immosen manifestin otsikoksi: "Maisteluni".

Viljo Häggman

Tyylin kyllä hallitsi hienosti. Ei tosiaankaan puuttunut muuta kuin se kolminkertainen vastauskuoro siitä lopusta, mikä on kyllä tehokas kikka.
Toimii englanniksikin, esimerkiksi: she loves you YEAH YEAH YEAH. :D

Sami Korkiakoski

Olli Immosen kommentointi ei ole mitään valtiomiestasoa. Edustuksellinen demokratia ei ole sitä, että sanotaan mitä sylki suuhun tuo ja kuitataan se yksityisajatteluna. Tästä Olli Immosen on vedettävä johtopäätökset ja mietittävä jo nyt eduskuntaedustajan jälkeistä uraa.

Pertti Rinne

Samaa mieltä. Kun fb-sivu on avattu kansanedustajan nimissä ja vielä määritelty avoimeksi kaikille eikä vaan kavereille, niin eihän kyse tietenkään ole mistään yksityisedstä mielipiteestä, vaan mielenosoituksellisesta julistuksesta norjalaisterroristin murhien kunniaksi.

Packalen taisi tehdä juuri sen tulkinnan, johon Immonen on julistuksellaan aatetovereidensa suhteen pyrkinytkin. Nyt hän tietenkin kieltää kaiken poliittisena ajojahtina.

Tällä tavalla ajettu suomalaisuus on minulle vierasta.

Martti Kovala

Päteviä päättämään Olli Immosen kansanedustajaurasta ovat hänen äänestäjänsä.
Puskasta rääkyvät mokuttajat pitäkööt naamansa kiinni.

Lauri Wirén

Vaihda puoluetta. Tuollainen tumputus sopii paremmin RKP:een.

Sami Korkiakoski

Muutenkin saisi olla perussuomalaisilla ministereillä ryhtiä asioiden hoitoon. Kukaan ei tule kommentoimaan; maassa on tosiaan n. 700000 työtöntä. Hallituskiima käy kovana perussuomalaisilla, mutta mitään valmista ei tule. Kansa muistaa tämän ajan. Milloin tulee tekojen aika?

Kim Pihl

Hmmmm Tomppa, menikö puurot ja vellit sekaisin ? Nyt Immosen kirjoituksella pyörivät haaskalla myös hänen puoluetoverinsa. Tuomitsemalla hänen kirjoituksensa kerätään itselle lisäpisteitä, lisä-ääniä tuskin tulee. Hyökkäätkö tässä itse asiassa Immosen kirjoitusta, häntä itseään vai hänen lainsuomaa sananvapautta vastaan ? Kirjeesi sisällön perusteella kaikkia näitä vastaan ! Sananvapaus sisältää myös ja nimenomaan oikeuden kirjoittaa mielipiteitä joista moni muu on eri mieltä. Mitä järkeä olisi sananvapaudella yleensä jos kaikki kirjoittaisivat vain mielipiteitä joista kaikki muut ovat samaa mieltä. Toki poliitikot ovat käyttäneet tätä jo kauan salakavalasti. Tästä on seurannut nykytilanne; Yhden totuuden yhteiskunta jossa"kaikki muut" tuomitsevat eriävien mielipiteiden esittäjät, ei mielipiteiden sisältöjä. Kun "kaikki" ovat samaa mieltä eli vastaan, päätöshän on yksimielien eikä missään nimessä diktatuurinen tai edes syrjivä, eihän ? Kuitenkin mielipiteen esittäjän kansalais- ja samalla ihmisoikeudet siinä unohtuivat, so what ? Olli Immonen ei ole menettänyt oikeutensa sananvapauteen koska on kansanedustaja tai jonkun puolueen jäsen. Mielipiteidensä sisällöstä hän on vastuussa itselleen, kuulijoilleen ja lukijoilleen, lainvalvojille sekä äänestäjilleen seuraavissa vaaleissa, ei sinulle toisen kansanedustajan hahmossa, edes samasta puolueesta !Käytät itse kirjoituksessasi me-sanaa erittelemättä ketkä"me"ovat tai olemme (vrt Neuvostoliitossa ollaan huolissaan . .). Minua et kuitenkaan siinä edusta. Logiikallasi "kun jouduit, vaikka itse joudutit itsesi, tilanteeseen jossa moderaattorina päädyit kirjoittamaan myllykirjeen" niin muista myös johdonmukaisesti työntää Paavo Väyrysen euroulostulon Keskustan piikiin, Tarja Halosen ja Erkki Tuomiojan mokat demarien mielipiteiksi, Heidi Hautalan harmaan talouden harjoittaminen ministerinä Vihreän puolueen toiminnaksi, erään Europarlamentaarikon rattijuoppoudet Kokoomuksen hyväksymiksi, Paavo Arhinmäen naamat maailmalla ja sateenkaari-kynsilakat Olympiakisavieraana, Vassareiden toimintaan kuuluviksi, Kanki Kaikkosen kavallustuomio Keskustan tuomioksi jne jne. Kirjeesi taitaa enemmän vahingoittaa puoluettasi kuin Immosen päivitys omassa facebookissaan !

Reino Jalas

Jotakin Immosen englanninkielisessä kirjoituksessa oli sellaista joka tuntuu kesä-finlandiassa saaneen närkästystä hereille. Perussuomalaiset sinälläänhän ovat olleet avoimesti maahanmuuttokriittisiä ellei peräti vihamielisiä, jo liki vuosikymmenen ajan.
Nyt osa persujen omastakin väestä alkaa yhä laajenevan kesävihastumisen edessä siirtymään tuohtuneiden puolelle.

Siksi viestinnästä kiinnostuksen vuoksi, ruoditaan nyt kerran vielä, että mitä Facebookin kaiken mielipidetauhkan sisältä ulos löydetty ja seulottu yksittäinen teksti tarkalleen sanoo. Ja mistä yksittäisistä sanoista se vihaisuus nousi.

Alkuperäinen UK-versio
    “I'm dreaming of a strong, brave nation that will defeat this nightmare called multiculturalism. This ugly bubble that our enemies live in, will soon enough burst into a million little pieces. Our lives are entwined in a very harsh times. These are the days, that will forever leave a mark on our nations future. I have strong belief in my fellow fighters. We will fight until the end for our homeland and one true Finnish nation. The victory will be ours.”
    FIN-käännös
    "Unelmoin vahvasta, rohkeasta kansasta, joka kukistaa tämän painajaisen nimeltä monikulttuurisuus. Tämä ruma kupla, jossa vihollisemme elävät, tulee ennen pitkää puhkeamaan miljooniksi pieniksi paloiksi. Elämämme ovat kietoutuneet yhteen rankkoina aikoina. Nämä ovat niitä päiviä, jotka tulevat jättämään ikuisesti jälkensä kansamme tulevaisuuteen. Minulla on vahva usko taistelutovereihini. Aiomme taistella loppuun asti kotimaamme ja aidon Suomen kansan puolesta. Voitto on meidän."

Useampikin professori on ottanut kantaa kirjoitukseen. Heidän ongelmatiikka syntyy tietyistä sanoista. Ja myös esim. käytetyistä taisteluun liittyvistä viittaavista ilmaisuista ym.
Tässä olisi kokeeksi alkuperäinen teksti noilta osin sensuroituna ja korjattuna:

Kansainväliseen levitykseen paremmin soveltuva versio
    "Unelmoin vahvasta, rohkeasta kansasta, joka kukistaa tämän painajaisen nimeltä monikulttuurisuus. Tämä ruma kupla, jossa xxxxxxxxxxxx elävät, tulee ennen pitkää puhkeamaan miljooniksi pieniksi paloiksi. Elämämme ovat kietoutuneet yhteen rankkoina aikoina. Nämä ovat niitä päiviä, jotka tulevat jättämään ikuisesti jälkensä kansamme tulevaisuuteen. Minulla on vahva usko xxxxxxxxtovereihini. Aiomme xxxxxxxxx loppuun asti kotimaamme ja aidon Suomen kansan puolesta. Voitto on meidän."

Kaksi taistelu-sanaa ja yksi vihollinen pois. Muuttuiko teksti ja asia noilla muutoksilla taas kansanedustaja- ja Eduskunta-kelpoiseksi ja ehkä lopulta vielä hallituskelpoiseksikin?

Jos muuttuu, niin onko silloin totta jostakin laiturin nokalta huudettu väite, että Suomen koko maine muun maailman silmissä on nyt menetetty? Noiden kolmen Facebook-viestin sanan vuoksi.

---
Se millä asioita voidaan koettaa nyt jälkikäteen kv. yleisön silmissä paikkailla, niin ehkä edustaja Immonen itse voi antaa noiden sanojen osalta periksi. Immonen koettaa keksiä tilalle joitakin siivompia ilmaisuja.
Tai ehkä tekstiä uudelleen ja uudelleen lukevat vihastuneet voivat koettaa mielessään suodattaa nuo sanat pois.
Pääasia että saadaan tuttu sateinen, suomalainen rauha palailemaan heinäkuun viimeiselle lomaviikolle.

Käyttäjän kkakkonen kuva
Keijo Kakkonen

vois kaikki muutkin perussuomalais kansanedustajat perehtyä oman puolueensa linjaukseen maahanmuutosta ja monikulttuurisuudesta kertovaan puolueen linjan vetoon. olli immonen on yksin näköjään ajamassa puolueen linjaa, kun kaikilla muilla on jo takit kääntyneet kokoomuspolitiikan mukaiseksi.
linkki on MV lehteen, mutta saman asian voi lukea puolueen omasta manifestistä.

Käyttäjän koskela kuva
Matti Hemmi

Herra Tom Packalen. Myös se on kammottavaa, ettet samaistu oman puolueesi suomalaisuuden ytimen puolustajaan. Saisit todellakin itse hävetä punavihreästä riemukuplasta kotia hakiessasi.

Käyttäjän JouniJoneViitanen kuva
Jouni Viitanen

Olen monesti ihmetellyt, että mitä Tom Packalen tekee Perussuomalainen puolueessa, kun hänen aatemaailmansa ei kohtaa puolueohjelman eikä puolueen arvojen kanssa. Nyt tämä ihmettely vain lisääntyy. Olisiko Packalenin aika vetää omat johtopäätöksensä?!

Viljo Häggman

Jos Tomppa onkin samanlaisella komennuksella persuissa kuten esimerkiksi Sasi kokoomuksessa ja Lipponen demareissa. Pikku Myy(rä) välittämässä viestejä säätiöiltä ja valvomassa ettei mihinkään oleelliseen, kuten omaisuuden suojaan ja ruotsin kielen asemaan, sentään puututa.

Sini Lappalainen

Kuvasit juuri Sampo Terhoa. Hän on kansainvälisen veroparatiisimaffian lähetti persuissa.

Jyrki Savikuja

Sitä minä tässä olen pohtinut, että syyllistyikö Olli Immonen johonkin rikokseen käyttäessään perustuslaillista sananvapauttaan aika vahvoin sanankääntein?
Itse en oikein vahvaan arviointiin kykene, koskapa tuo kirjoituksessa käytetyn kielen osaamiseni ei ole riittävän vahvaa.
Suomenkielisten referointien mukaan kansanedustaja Olli Immonen ei ymmärtääkseni syyllistynyt kirjoituksellaan mihinkään rikokseen?
En löydä kirjoituksesta laittoman uhkauksen, kiihottamisen kansanryhmää kohtaan, kunnianloukkaus rikoksen, rikokseen yllyttämisen, julkisen kehottamisen rikokseen, sotaan yllyttämiseen tai laittoman sotilaallisen toiminnan etc. tunnusmerkistötekijöitä?
Jos kirjoitus sisältää ns. rasistista kiihoitusta sillä tavoin kuin se on lainsäädännössämme kuvattu, niin haluaisin saada opastusta tästä asiasta?

Käyttäjän artoartovihavainen kuva
Arto Vihavainen

"Miksi minun tai ylipäätään kenenkään muunkaan Perussuomalaisen pitäisi julkisesti irtisanoutua tuosta kirjoituksesta?"

Että tulisi selväksi ketkä eivät ajattele samoin kuin Immonen.
Muutama perussuomalainen on jo ilmaissut ettei ole samoilla linjoilla Immosen kanssa. Muutama perussuomalainen on ilmaissut tukensa Immosen ajatuksille.

Kansalaisten olisi hyvä tietää mitä esimerkiksi kansanedustajat, tai kansanedustajiksi mahdollisesti pyrkivät ajattelevat tapauksesta Immonen. Muutkin voivat ilmaista mielipiteensä, jos haluavat, mutta ei tietenkään mikään pakko ole.

Jyrki Savikuja

"Sananvapaudella on korostunut merkitys yhteiskunnallisen ja poliittisen keskustelun samoin kuin tieteen ja taiteen aloilla. Ehdotetuilla rikoslain säännöksillä ei rajoiteta vapautta keskustella yhteiskunnallisesti merkityksellisistä asioista. Sananvapauden ydinalueeseen kuuluvan poliittisen ja yhteiskunnallisen keskustelun yhteydessä rajoituksiin on suhtauduttava tiukemmin kuin esimerkiksi kaupallisessa mainonnassa. Myös tieteen ja taiteen vapaus ovat tärkeitä perusoikeuksia, jotka tulee ottaa asianmukaisesti huomioon ehdotettuja säännöksiä sovellettaessa."

Lähde: Finlex

HE 317/2010
Hallituksen esitys Eduskunnalle Euroopan neuvoston tietoverkkorikollisuutta koskevan yleissopimuksen lisäpöytäkirjan, joka koskee tietojärjestelmien välityksellä tehtyjen luonteeltaan rasististen ja muukalaisvihamielisten tekojen kriminalisointia, hyväksymisestä ja laiksi sen lainsäädännön alaan kuuluvien määräysten voimaansaattamisesta sekä laeiksi rikoslain ja tietoyhteiskunnan palvelujen tarjoamisesta annetun lain 15 §:n muuttamisesta

YKSITYISKOHTAISET PERUSTELUT

11 luku Sotarikoksista ja rikoksista ihmisyyttä vastaan
10 §.Kiihottaminen kansanryhmää vastaan.

Kehottaisin lukemaan tuon koko hallituksen esityksen perusteluineen!
Sieltä avautuu tuo ns. rasistisen kiihottamisen käsite erittäin hyvin!

Käyttäjän grohn kuva
Lauri Gröhn

Perinteistä rasistista massamurhaamista:

1. Sam. 15:3: Jumala: "Mene siis ja voita amalekilaiset, ja vihkikää tuhon omaksi kaikki, mitä heillä on; äläkä säästä heitä, vaan surmaa miehet ja naiset, lapset ja imeväiset, raavaat ja lampaat, kamelit ja aasit."

5. Moos. 20:16-17 ym.: "16. Mutta näiden kansojen kaupungeissa, jotka Herra, sinun Jumalasi, antaa sinulle perintöosaksi, älä jätä ainoatakaan henkeä eloon,

Joos. 10:40 Sitten Joosua valtasi koko maan, Vuoriston, Etelämaan, Alankomaan ja Rinnemaat, ja surmasi kaikki niiden kuninkaat, päästämättä pakoon ainoatakaan, ja vihki tuhon omaksi joka hengen, niinkuin Herra, Israelin Jumala, oli käskenyt.

Joos. 11:11 Ja he surmasivat miekan terällä ja vihkivät tuhon omaksi jokaisen, joka siellä oli, niin ettei jäänyt jäljelle ainoatakaan henkeä; ja Haasorin hän poltti tulella. 17. vaan vihi ne tuhon omiksi: heettiläiset ja amorilaiset, kanaanilaiset ja perissiläiset, hivviläiset ja jebusilaiset, niinkuin Herra, sinun Jumalasi, on sinua käskenyt,"

2. Moos. 32:27 Mooses leeviläisille muusta kansasta näiden tehtyä Kultaisen vasikan: "27. Ja hän sanoi heille: Näin sanoo Herra, Israelin Jumala: 'Jokainen sitokoon miekkansa vyölleen. Käykää sitten edestakaisin leirin halki portista porttiin ja tappakaa jokainen, olkoon vaikka oma veli, ystävä tai sukulainen.'"

Hes. 20:25-26: "25. Niinpä minäkin annoin heille käskyjä, jotka eivät olleet hyviä, ja oikeuksia, joista he eivät voineet elää, 26. ja annoin heidän saastua lahjoistansa, siitä, että polttivat uhrina kaiken, mikä avasi äidinkohdun, jotta saattaisin heidät kauhun valtaan ja he tulisivat tietämään, että minä olen Herra."

Jer. 19:9: Jumala: "9. Ja minä panen heidät syömään poikiensa ja tyttäriensä lihaa, ja he syövät toinen toisensa lihaa siinä hädässä ja ahdistuksessa, jolla heitä ahdistavat heidän vihollisensa, ne, jotka etsivät heidän henkeänsä."

Pertti Rinne

Tästäkö alkaa perussuomalaisten jako kahteen? Saapa nähdä asettavatko nämä immoslaiset kilpailevan puheenjohtajaehdokkaan Soinille.

Tapa, jolla Immonen kiistää kirjoituksensa aiheuttaman kohun ja leimaa sen poliittiseksi ajojahdiksi, on kovin tyypillinen persuille: heittäydytään martyyreiksi, kun arvostelu osuu arkaan kohtaan ja tekee kipeää.

Vielä pöyristyttävämpää on tapa, jolla Immosta puolustamaan innostuneet kannattajat selittelevät Immosen tarkoituksia sananvapauteen vedoten, ikään kuin kellään ei olisi saman sananvapauden nojalla oikeutta arvioida ja arvostella kansanedustajan julkisuuteen laittamaa tekstiä.

Onneksi perussuomalaisten joukosta on löytynyt myös kriittisiä mielipiteitä. Luulen että tämä alkaa jakaa perussuomalaisia yhä selvemmin kahteen leiriin.

Tuomo Niemelä

Pöyristyjiä on aina ilo seurata. Sanoi jo Tossavainenkin. Ne tuovat huumoria ja iloa tähän kylmään pohjoiseen maahan.

Enpä tiedä huumorista.
Mulla on tällaisista äärijutuista yleensä jotenkin pettynyt fiilinki, kun tuntuu siltä, ettei ihminen muutu eikä varsinksaan opi mitään omista mokistaan.
Yhdessähän meidän pitäisi toimia eikä kuvitella, miten "taistellaan" toisia ihmisiä vastaan, muka oman kulttuurin nimissä paiasen noita muita alemmas, missä itse olemme.
Suren ja vähän pelkäänkin näitä immosia, halla-ahoja ja vsrsinkin niitä, jotka heitä ihannoivat.
Samalla tavalla ovat omien kansalaistensa ihannointia aikoinaan hakeneet Stalin, Hitler, Csstro, George W. Bushmja hyvin moni muukin.
Ei siinä huumoria ole. Enemmän surullista mieltä.
Suomi ei tarvitsisi vähemmistöjen leimaamista oli vähemmistö ihonväriltään, uskonnoltaan, kotikieleltään, synnyinmaaltaan, poliittiselta kannaltaan ihan mitä tahansa.
Kyllä Suomi pysyy suomalaisena, senkin jälkeen, kun monikulttuurisuuden tuoma erilaisuus hyväksytään.

Jyrki Savikuja

Tässä nyt on vain erilaisten yhteydenottojen perusteella syntynyt sellainen kuva, että perussuomalaisilta edellytetään jonkinlaista käännettyä todistustaakkaa tässä kansanedustajan Facebook päivitysasiassa.

En edellenkään ole ottanut kantaa tuon päivityksen sisältöön muutoin kuin, että minun ymmärrykseni mukaan hän ei syyllistynyt tuolla päivityksellään mihinkään rikoslaissa rangaistavaksi säädettyyn tekoon.

Hänellä oli oikeus käyttää perustuslaillista sananvapauttaan.

En ole Suomen Sisun jäsen enkä ole harkinnut jättää jäsenhakemusta sinne.

Kysymättäkin voin edelleen vastata, etten olisi itse tehnyt kyseistä päivitystä tuossa muodossa.

En ole pyrkimässä kansanedustajaksi.

Hyväksyn Facebook päivityksen kirjoittajan kirjoitukseen esitetyn asiallisen kritiikin, mutta en ole valmis rajoittamaan hänen sananvapauttaan muutoin kuin lainsäädännön tarkoittamin perustein.

Kirjoituksen ja sen ajoituksen rinnastaminen joihinkin vastenmielisiin tapahtumiin tai niiden vuosipäiviin on perusteetonta asian hysterisointia!

Suomalaisessa keskustelussa on vain opittava sietämään erilaisia mielipiteitä, vaikka niitä ei ymmärtäisi tai hyväksyisi.

Siinä aihepiirissä, johon kirjoitus kohdistui, on toistaiseksi tapahtunut vain huonoja ratkaisuja. Hyvien ratkaisujen löytyminen edellyttää rakentavaa ja vapaata keskustelua!

Juha Kuikka

Kohudosentti ampuu kovilla, onko sarkasmia vai ei:

"Pyyntö perussuomalaisten puolueen lakkauttamiseksi
Avoin pyyntö oikeusministeriölle"

Tuolla Huuskon blogissa asiaa sivuttiin

Bäckman taas totuttuun tapaansa väittää mitä väittää, mutta mitä on takana?

Käyttäjän Pekka Toivonen kuva
Pekka Toivonen

"Neuvostoliitolle vihamielistä propagandaa"

Eihän tämä sarkasmia voi olla :)

Juha Kuikka

Tuohan oli vain sitaatti Pariisin rauhansopimuksesta, johon Bäckman viittasi. Blogimerkintää on muokattu nyt hiukan lisäyksellä, josta käy ilmi mm., että hän on kommentoinut tuota perussuomalaisten "fasismisiiven" toimintaa myös radiohaastattelussa Venäjällä ja linkannut siitä pätkän.

Vaikuttaa siis olevan tosissaan. Kun Halla-aho oli syytteessä samankaltaisesta asiasta, niin hän tuki voimakkaasti Halla-ahoa. Mitähän tästäkin pitäisi ajatella?

Käyttäjän MikkoKahanp kuva
Mikko Kahanpaa

Minulle on jo pitkään ollut selvää, ettet ole se penaalin terävin kynä. Se että haet itsellesi Immosen ja puolueen kustannuksella irtopisteitä, on säälittävää. Taidatte molemmat olla toisen kauden kansanedustajia, joten tunnette toisenne hyvin. Miksi helvetissä kirjoitat kaverista negatiivisen avoimen kirjeen. Jos noin tuttaa, olisit ottanut suoraan yhteyttä Immoseen.
Tajuatko, että Sinunlaisesi jäsenet hajoittavat koko puolueen. Jos maahanmuuttokriittinen linja ei vastaa ajatuksiasi, loikkaa vaikka RKP:hen.
Tekisit meile kaikille perusS jäsenille ison palveluksen.

Sini Lappalainen

On se niin mukavaa kun persut itse saavat tyypillistä persupalautetta, mitä ei persut ovat tottuneet saamaan. Persuille ei keskustelun taso ole koskaan mikään arvo.

Timo Riissanen

Monikulttuurisuus on siis ongelma Immoselle. Suomelle siitä tulee ongelma, jollei sitä osaa. 99,999 % ihmisistä on muita kuin suomalaisia. 99,999 % tuotteidemme mahdollisista ostajista on ulkomaalaisia. Kannattaa opiskella monikulttuurisuutta ja suvaitsevaisuutta :) ettei tule ongelmia.

Hannu Töyri

Paavo Arhinmäen heitto: Missä on Holsti, missä on Palo, Steen, Steen Christenseen. Poliisimurhaajan ihailuja

Raimo E. Laaksonen

No mitä, kun Immosen nykyinen perhe on monikulttuurinen. Suomalais-bosnialais-vihreä-muutos2011-perussuomalainen.

Jyrki Savikuja

Olli Immonen: Taistelua käydään monikulttuurisuuden ääri-ilmiöitä vastaan, poliittisin keinoin

"– Luulin naivisti, ettei itsestäänselvyyksiä tarvitse toistaa. Suomen parlamentin jäsenenä taistelen tavoitteideni puolesta aina ja vain poliittisin keinoin, demokraattista tietä. Olen kulkenut parlamentaarista polkua johdonmukaisesti jo vuosien ajan. Vastustan väkivaltaa kaikissa sen eri muodoissa, Immonen toteaa."

Käyttäjän MarkkuSavikivi kuva
Markku Savikivi

Sini Lappalainen 28.7.2015 02:14

--------------------------

Sinulla itselläsi ei taida olla käsitystä siitä, mistä nyt olet keskustelemassa.

Lainaan Immosen johtaman Suomen Sisun aatemaailmasta:

Suomen Sisun tiedotuksen mukaan jäsenyyteen riittää, että on yhtä mieltä näiden ohjelman otsikoiden kanssa. Ohjelman pääosien yksityiskohtia ovat muun muassa seuraavat:[14]

Eri kansat, rodut ja kulttuurit ovat itsessään arvokkaita. ”Ihmiskunnan luonnollisen monimuotoisuuden hävittäminen monikulttuurisuuden harhaanjohtavalla nimellä on loputtava. Kansoja ei saa tarkoituksellisesti sekoittaa keskenään eikä tuhota historiallisesti kehittyneitä kulttuureita korvaamalla ne globaalilla alakulttuurien kirjolla.” Vahva kansallisvaltio ”kannustaa jäseniään henkisesti ja fyysisesti terveeseen elämään eikä uhraa kansalaistensa hyvinvointia ylikansallisen talouden ehdoille”.

-----------------------------

Joku voi saada käsityksen, että Suomen Sisu olisi ainoita maailman monikulttuurisuudn puolustajia Suomessa. Multikulturalism -oppi taipaapi olla tahallaan kehitetty harhaoppi kansallisten kulttuurien tuhoamiseksi. Kts. NWO ja muut salaliittoteoriat!

Toimituksen poiminnat

Tämän blogin suosituimmat kirjoitukset